.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کودکانی که کودکی نمی‌کنند/ زندگی خانواده ۵ نفره در بلوک‌های سیمانی + تصاویر
زمستان فرا رسیده است و مدت چهار ماه هم از آغاز سال تحصیلی جاری می‌گذرد اما در یکی از مناطق شهرستان قائم‌شهر کودکانی هستند که به جای کوله درس و شادی کوله‌باری از گرسنگی و رنج را به دوش می‌کشند و در فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش شمال نیوز: در منطقه‌ای در حومه شهرستان قائم‌شهر خانواده‌ای با سه فرزند 11 ،8 و 3 ساله در بیغوله‌ای زندگی می‌کنند این خانواده پنج نفره مدت یک سال است که نتوانسته‌اند خانه مناسبی برای خود بیابند اما خرابه‌ای که با چند بلوک سیمانی و پارچه‌های کهنه واقع در زمینی که متعلق به خود آنها است، سکونت دارند.

*دود شدن خانه با اعتیاد 

با اطلاع‌رسانی اهالی منطقه و پیگیری‌های یکی از از موسسات خیریه شهرستان وضع این خانواده بررسی شد و پس از حضور مدیران موسسه و بررسی‌‌های لازم مشخص شد که پدر خانواده به دلیل اعتیاد سرمایه خود را از دست داده است و خانه‌ای که در آن سکونت داشتند طی سیاست‌های اتخاذ شده بر تخریب واحدهای مسکونی آلوده به مواد مخدر تخریب شده است.

علاوه بر این خانه، خانه‌های تخریب شده دیگری نیز در آن منطقه وجود دارد که هنوز بقایای دیوارهای ویران شده آن به چشم می‌خورد اما اثری از ساکنان خانه نیست.

در چند سال اخیر برخی از خانه‌های این منطقه به محل امنی برای معتادان بدل شده و آرامش و آسایش اهالی منطقه را مختل کرده بود.

*تخریب برای تامین سلامت و امنیت

علاوه بر ناامنی که در این منطقه وجود داشت، خرید و فروش زمین و خانه در این منطقه راکد مانده بود و از طرفی اصلی‌ترین دغدغه‌های اهالی منطقه و مسؤولان شهرستان، گرایش جوانان به مواد مخدر بود و همین دلیل هر روز به تعداد شکایات مردم افزوده می‌شد.

تمام این مسائل موجب شد تا به منظور تامین امنیت و سلامت اجتماعی، برخی از خانه‌های آلوده به مواد مخدر تخریب شود.

این خانواده پنج نفره پس از تخریب خانه مسکونی خویش به دلیل فقر و بیکاری نتوانستند سرپناه مناسبی برای خود بیابند و مدت یک‌سال است که در بیغوله و بین خرابه‌های باقی مانده از خانه تخریبی می‌کنند.

*نامساعد بودن وضع تغذیه کودکان

رضا آستیان مدیر خیریه آل‌یاسین قائم‌شهر در این زمینه در گفت‌وگو فارس گفت: محل سکونت این خانواده از نظر وسایل گرمایشی در وضع بسیار نامساعدی قرار دارد و حتی این خانواده باید آب مصرفی خویش را از باشگاهی در نزدیکی محل سکونت خود تهیه کنند از طرفی وضعیت تغذیه کودکان اصلا مناسب نیست و برای تحصیل آنها نیز اقدامی انجام نشده است.

این کودکان حتی برای به دست آوردن یک لقمه نان گاهی در سرما به دست فروشی بر سر چهارراه‌ها روی می‌آورند.

وی در ادامه افزود: پس از تهیه گزارش اولیه توسط خیریه آل‌یاسین، مردم به طور داوطلبانه کمک‌های خود را آغاز کردند و برای ساخت یک واحد مسکونی مناسب برای این خانواده پیشگام شدند.

*شرایط سخت ساخت خانه

آستیان با اشاره به اینکه حتی برخی از خیران، مصالح لازم برای ساخت بنا را تهیه کردند، ادامه داد: اما پس از پیگیری‌های انجام شده و درخواست مجوز از شهرداری قائم‌شهر مشخص شد که زمین مورد نظر در طرح باغ قرار دارد و امکان ساخت بنا وجود ندارد و از طرف دیگر تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌های به مسکونی مستلزم تایید در کمیسیونی به ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان است که این روند قانونی مدت زیادی به طول می‌انجامد بنابراین با این روند شرایط ساخت خانه در عمل منتقی است.

مدیر موسسه خیریه آل‌یاسین با بیان اینکه هیچ کودکی نباید در آتش اشتباه پدر و مادر خود بسوزد، می‌گوید: گاهی برداشتن یک غده سرطانی موجب بهبود بیمار نمی‌شود بلکه باید در کنار آن راه درمان صحیح را پیدا کرد از طرفی با در نظر گرفتن تدابیر درست باید راه سوءاستفاده را بر سودجویان بست.

در حال حاضر آنچه که بیش از همه چیز اهمیت دارد وضعیت این کودکان است؛با این شرایط ممکن این کودکان آینده‌ای تیره داشته باشند.

*اما و اگرهای فراهم شدن شرایط آموزش 

سید محمد رسولی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر نیز در مصاحبه‌ای در این زمینه اعلام کرد: آموزش و پرورش سیاست آموزش برای تمام افراد در سن تحصیل را در در اولویت خود قرار داده است و یکی از اهداف آموزش و پرورش بازنماندن هیچ کودک در سن تحصیل از آموزش است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهرستان قائم‌شهر آماری از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل فراهم کرده است و اقدامات لازم درباره آموزش آنها را انجام خواهد داد، افزود: برای کودکان این خانواده نیز تمام امکانات تحصیلی فراهم خواهد شد و پس از هماهنگی با سایر سازمان‌ها، آموزش این کودکان آغاز می‌شود.

همچنین با توجه به اظهارات مدیر خیریه آل‌یاسین در حال حاضر پدر خانواده تحت درمان قرار گرفته و روند ترک اعتیادش را آغاز کرده است.

اداره بهزیستی شهرستان قائم‌شهر هم اعلام کرد که این سه کودک را تا زمان تهیه محل سکونت مناسب به طور موقت زیر پوشش خود قرار داده و به مراکز شبانه روزی در ساری منتقل کرده است.

علاوه بر آن با کمک اداره بهزیستی شهرستان قائم‌شهر کمک‌های خیران و موسسه خیریه آل‌یاسین، خانه‌ای برای آنها اجاره شده که به‌زودی به آنجا منتقل می‌شوند.

اینها همه اظهارات چند تن از مسؤولان نهادهای آموزشی و اجتماعی برای این سه کودکی است که در شرایط نامناسب و بازمانده از تحصیل قرار دارند اینکه آیا تمام وعده‌ها عملی می‌شود باید منتظر بود...

این سه کودک تنها کودکانی نیستند که به جای کوله درس و شادی کوله‌بار رنج و کار را به دوش می‌کشند کافی است کمی آرام‌تر در شهر گام برداریم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.